Jak wprowadzić na rynek nowy produkt?
Liczne start-up’y które cieszą się popularnością w ostatnich latach sprawiły, że wiele osób zdecydowało się na spróbowanie sił we własnym biznesie. Powstają coraz to nowe inicjatywy i projekty, jednak niewiele z nich wytrzymuje próbę czasu i konkurencji. Jak wyróżnić się z tłumu?
Od czego zacząć, czyli projekty vs rzeczywistość
Zanim jednak zdecydujemy się zaistnieć na rynku nowym produktem, warto zastanowić się nad kilkoma kwestiami:
- do kogo produkt jest skierowany,
- jaka jest konkurencja,
- czym produkt będzie się wyróżniał,
- jak pozyskać klientów.
Zupełnie inaczej wygląda kwestia, kiedy projekty są rozszerzeniem naszych usług. Dajmy na to, firma produkuje kosmetyki i wprowadza na rynek nowy produkt. Ci klienci, którzy darzą ją zaufaniem i są zadowoleni, z pewnością łatwiej zdecydują się na zakup, niż zupełnie nowi. Warto zadbać o potrzeby jednych, jak i drugich.
Wprowadzenie nowego produktu
Jeśli chodzi o wprowadzanie nowego produktu na rynek, musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie podobne projekty już istnieją i co sprawi, że nasz będzie ciekawy dla potencjalnych nabywców. Nie oszukujmy się, ciężko jest się przebić z jakąś nowością. Rynek jest obecnie dość mocno nasycony i każde nowe przedsięwzięcie potrzebuje być nie tylko ciekawe, ale także zawierać w sobie powiew świeżości. Warto dokonać solidnej analizy naszego produktu, porównać inne projekty i znaleźć tą lukę, którą naszym pomysłem będziemy mogli zapewnić.
Badania rynku – z tego warto skorzystać
Liczne projekty upadają, kiedy początkowy zapał gaśnie w obliczu braku zainteresowania. Warto zainwestować w badanie rynku oraz sprawdzić jakie są potrzeby konsumentów. Bez reklamy także ciężko będzie sprawić, żeby o naszym produkcie usłyszało większe grono. Marketing szeptany oraz różne formy aktywności w social mediach sprawiają, że sam dostęp do konsumentów jest zdecydowanie ułatwiony. Nie wymaga to także dużych nakładów finansowych. Nie traćmy jednak zapału, być może to właśnie nasze projekty są tymi, na które czekają odbiorcy.
Jeśli jednak nie jesteśmy pewni, czy nasze projekty mają szansę zaistnieć, warto skorzystać z pomocy firm, które pomogą nam ocenić szanse oraz podpowiedzą, co jeszcze warto zrobić.